Beograd, SRB

Padejska 20.

sektor g

TRGOVINA NA VELIKO I TRGOVINA NA MALO; POPRAVKA MOTORNIH VOZILA I MOTOCIKALA

Ovaj sektor obuhvata trgovinu svim vrstama robe na veliko i na malo (prodaja bez prerade) i pružanje usluga pri prodaji robe.
Trgovina na veliko i trgovina na malo predstavljaju poslednje faze u distribuciji robe.
Obuhvaćena je i popravka motornih vozila i motocikala.

Prodaja bez prerade uključuje uobičajene postupke (manipulacije) koji su povezani s trgovinom, npr.:

  • sortiranje,

  • razvrstavanje i sklapanje robe,

  • mešanje robe,

  • flaširanje (s prethodnim čišćenjem boca ili bez njega),

  • pakovanje,

  • razdeljivanje na manje količine i prepakivanje radi distribucije,

  • skladištenje (zamrzavanjem ili hlađenjem ili bez toga).

Oblasti:

  • Oblast 45 – obuhvata sve delatnosti koje se odnose na prodaju i popravku motornih vozila i motocikala.

  • Oblasti 46 i 47 – obuhvataju sve ostale delatnosti trgovine.

    • Razlika između oblasti 46 (Trgovina na veliko) i 47 (Trgovina na malo) zasniva se na pretežnoj vrsti kupca.

Trgovina na veliko (Oblast 46)

Trgovina na veliko jeste preprodaja (prodaja bez prerade) nove ili korišćene robe:

  • trgovcima na malo,

  • industrijskim, trgovačkim i profesionalnim korisnicima ili ustanovama,

  • ili drugim trgovcima na veliko,

  • ili obuhvata delovanje brokera ili posrednika u kupovini ili prodaji robe za treća lica.

Glavni poslovaoci u ovoj oblasti su:

  • trgovci na veliko (veletrgovci) koji prodaju robu u svoje ime i za svoj račun,

  • trgovački posrednici,

  • preprodavci,

  • distributeri industrijskih proizvoda,

  • izvoznici,

  • uvoznici,

  • potrošačke zadruge.

Takođe su obuhvaćeni:

  • prodajni ogranci i poslovnice (ali ne i prodavnice na malo) koje su u sastavu proizvodnih jedinica, a razdvojeni su od njihovih postrojenja ili rudnika i obavljaju plasman njihovih proizvoda, s tim da primljene porudžbine ne izvršavaju direktnim otpremanjem iz postrojenja ili rudnika.

  • trgovački posrednici,

  • komisionari,

  • brokeri

  • i zadruge angažovane u cilju plasmana poljoprivrednih proizvoda.

U trgovini na veliko često se:

  • fizički sastavljaju (sklapaju),

  • sortiraju i razvrstavaju velike količine robe,

  • dele na manje partije,

  • prepakovanje i ponovno razdeljivanje (npr. farmaceutski proizvodi),

  • skladištenje, hlađenje,

  • isporučivanje i instaliranje robe,

  • marketinške aktivnosti,

  • dizajn etiketa.

Trgovina na malo (Oblast 47)

Trgovina na malo je preprodaja (prodaja bez prerade) nove ili korišćene robe kupcima radi lične potrošnje ili potrošnje u domaćinstvu, i to:

  • u prodavnicama,

  • robnim kućama,

  • na tezgama,

  • preko pošte ili interneta,

  • posredstvom prodavaca koji dolaze kupcima na vrata,

  • uličnih prodavaca,

  • potrošačkih zadruga,

  • aukcijskih kuća itd.

Većina trgovaca na malo:

  • prodaje robu u svoje ime i za svoj račun,

  • ali pojedini rade i kao zastupnici za tuđ račun i prodaju robu na konsignacijskoj ili na komisionoj osnovi.

Polica sa realističnim modelima motocikala – igračke koje vizuelno podsećaju na prave motore
Oblast 45. 100%

Trgovina na veliko i trgovina na malo i popravka motornih vozila i motocikala

Ova oblast obuhvata sve delatnosti (osim proizvodnje i iznajmljivanja) u vezi s motornim vozilima i
motociklima, uključujući kamione i teretna vozila, kao što su trgovina na veliko i trgovina na malo
novim i polovnim vozilima, popravka i održavanje vozila i trgovina na veliko…

Veleprodajna isporuka robe iz magacina – radnici pripremaju proizvode za distribuciju
Oblast 46. 100%

Trgovina na veliko, osim trgovine motornim vozilima i motociklima

Ova oblast obuhvata trgovinu na veliko za sopstveni račun ili za naknadu (komisiona prodaja) i odnosi
se i na trgovinu na veliko na domaćem tržištu i na međunarodnu trgovinu na veliko (uvoz/izvoz)…

Prazna kolica u prolazu između rafova u maloprodajnoj prodavnici
Oblast 47. 100%

Trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima

Obuhvata preprodaju (prodaju bez prerade) novih i korišćenih proizvoda, uglavnom za ličnu upotrebu i
potrošnju u domaćinstvu, u prodavnicama, robnim kućama, na tezgama, preko pošte, preko uličnih
prodavaca, akvizitera, potrošačkih zadruga i sl…

OBLAST 45.

Trgovina na veliko i trgovina na malo i popravka motornih vozila i motocikala

Automobili izloženi u prodajnom prostoru – prikaz trgovine i servisnih usluga motornih vozila

Ova oblast obuhvata sve delatnosti (osim proizvodnje i iznajmljivanja) u vezi s motornim vozilima i motociklima, uključujući kamione i teretna vozila, kao što su:

  • trgovina na veliko i trgovina na malo novim i polovnim vozilima

  • popravka i održavanje vozila

  • trgovina na veliko i trgovina na malo delovima i priborom za motorna vozila i motocikle

Obuhvaćene su i delatnosti:

  • posrednika u trgovini na veliko i trgovini na malo vozilima

  • aukcijska trgovina na veliko automobilima

  • trgovina na veliko putem interneta

Obuhvata i aktivnosti kao što su:

  • pranje,

  • poliranje,

  • itd.

Ne obuhvata:

  • trgovinu na malo motornim gorivima i mazivima,

  • proizvode za hlađenje,

  • iznajmljivanje motornih vozila i motocikala.

OBLAST 46.

Trgovina na veliko, osim trgovine motornim vozilima i motociklima

Dva radnika u velikom magacinu pripremaju robu za veleprodajnu isporuku

Ova oblast obuhvata trgovinu na veliko za sopstveni račun ili za naknadu (komisiona prodaja) i odnosi se i na:

  • trgovinu na veliko na domaćem tržištu

  • međunarodnu trgovinu na veliko (uvoz/izvoz)

Ne obuhvata:

  • trgovinu na veliko motornim vozilima, kamp-prikolicama i motociklima – del. 45.1 i 45.4

  • trgovinu na veliko priborom za motorna vozila – del. 45.31 i 45.40

  • iznajmljivanje i davanje u zakup (lizing) – del. 77

  • pakovanje čvrste robe i flaširanje tečne ili gasovite robe, uključujući mešanje i filtriranje za treća lica – del. 82.92

OBLAST 47.

Trgovina na malo, osim trgovine motornim vozilima i motociklima

Police sa proizvodima u prodavnici zdrave hrane – prirodni i organski artikli za krajnje potrošače

Obuhvata preprodaju (prodaju bez prerade) novih i korišćenih proizvoda, uglavnom za ličnu upotrebu i potrošnju u domaćinstvu, u:

  • prodavnicama,

  • robnim kućama,

  • na tezgama,

  • preko pošte,

  • preko uličnih prodavaca,

  • akvizitera,

  • potrošačkih zadruga i sl.

Razvrstavanje trgovine na malo prema vrsti prodajnog objekta

  • Trgovina na malo u prodavnicama: grane 47.1–47.7

    • obuhvata i prodaju korišćene robe – grupa 47.79

    • deli se na:

      • nespecijalizovana prodaja na malo – grana 47.1

      • specijalizovana prodaja na malo – grane 47.2–47.7

  • Trgovina na malo izvan prodavnica: grane 47.8 i 47.9

    • grana 47.8 – prodaja na tezgama i pijacama

    • grana 47.9 – ostala prodaja van prodavnica:

      • preko pošte

      • preko interneta

      • od vrata do vrata

      • posredstvom automata za prodaju i sl.

Vrsta robe

Roba koja se prodaje u ovoj oblasti ograničena je na tzv. robu široke potrošnje ili robu koja se prodaje na malo.

Ne uključuje se roba koja se obično ne prodaje u maloprodaji, npr.:

  • žito

  • rude

  • industrijske mašine

  • oprema i dr.

Ovde spada i prodaja na malo robe namenjene stanovništvu – izložena roba (npr. računari, kancelarijska oprema, boje, drvna građa), iako ona ne mora biti korišćena za ličnu upotrebu ili upotrebu u domaćinstvu.

Manipulacije u trgovini koje ne utiču na osnovni karakter robe mogu obuhvatiti, na primer:

  • sortiranje

  • razdvajanje

  • mešanje

  • pakovanje

Obuhvata i:

  • trgovinu na malo preko komisionara

  • delatnost aukcijskih kuća kod prodaje na malo

Ne obuhvata:

  • trgovinu sopstvenim poljoprivrednim proizvodima koju obavljaju poljoprivredni proizvođači, del. 01

  • proizvodnju i prodaju robe koja se obično razvrstava kao proizvodnja u del. 10–32

  • prodaju motornih vozila i motocikala i njihovih delova, del. 45

  • trgovinu:

    • žitaricama

    • mahunastim zrnevljem

    • rudama

    • sirovom naftom

    • industrijskim hemikalijama

    • gvožđem

    • čelikom

    • industrijskim mašinama i opremom – del. 46

  • prodaju hrane i pića u ugostiteljskim objektima i prodaju hrane za poneti, del. 56

  • iznajmljivanje i lizing predmeta za ličnu upotrebu i za upotrebu u domaćinstvu, del. 77.2

budimo u kontaktu

obavezno me kontaktiraj za više informacija

Zakaži konsultacije ili besplatan sastanak na kome možeš dobiti ponudu. Neka saradnja počne pitanjem, PITAJ KNJIGOVOĐU.

KANCELARIJA

Knjigovodstvena agencija se nalazi u Beogradu na opštini Palilula. 

Klijente primamo i direktvo u kanc, ali organizujemo i online sastanke.

KONTAKT

Kontaktiraj me na način koji ti najviše odgovara.

Radno vreme agencije je od 8:30 do 16 časova.